Handelsbetingelser  

GENERELT

Unmade Copenhagen er et dansk firma, der fremstiller og sælger fashion accessories.

Vores webshop www.unmade.dk ejes og drives af House Of Accessories.

KONTAKTOPLYSNINGER

Firmanavn: Unmade Copenhagen

Adresse:

Islevdalvej 96

2610 Rødovre

Telefon: +45 44 84 06 66

E-mail: unmade@unmade.dk

CVR-nr.: 32887643

PERSONDATA

For at du kan handle på www.unmade.dk beder vi dig oplyse:

• Navn (fornavn og efternavn)

• Adresse

• Leveringsadresse (hvis anden end hovedadresse)

• E-mail 

• Telefon/mobilnummer

Vi foretager kun registrering af ovenstående almindelige personoplysninger, alene med det formål at kunne sælge og levere varer til dig; ved at afgive personoplysninger på vores hjemmeside samtykker du til denne behandling. Vi registrerer kun data nævnt ovenfor, der registreres ingen personfølsomme oplysninger. Unmade Copenhagen er Dataansvarlig i henhold til Persondataloven (Databeskyttelsesforordningen). Læs mere om vores persondatapolitik.

BESTILLING OG BETALING

Alle de anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklusive skatter, moms og afgifter.

 

BETALINGSMETODER

Du skal være 15 år, og i besiddelse af MobilePay eller et gyldigt kreditkort, for at handle i vores webshop. Følgende betalingsmetoder kan benyttes:

• VISA

• Dankort

• Viabill

• MasterCard

• MobilePay

Vi tager ikke gebyrer, og beløbet trækkes først, når vi sender varen fra lageret.

Ordrer afgivet inden kl. 12.00 fra mandag til fredag vil blive afsendt samme dag.

Forventet leveringstid 1-3 hverdage

 

Levering sker mandag til fredag på den adresse, du opgav, da du afgav ordren, og vi leverer til privat- eller virksomhedsadresser og postbokse.

Bemærk, at du er ansvarlig for de produkter, du har bestilt, efter at leveringen er gennemført. Hvis pakken ser ud til at være beskadiget, beder vi dig nægte modtagelse af den. Du er ansvarlig for at undersøge dine varer for eventuelle defekter og for at underrette os herom. Skulle det ske, at en eller flere varer er defekte, eller der mangler en vare i din levering, eller en eller flere varer er forkerte i forhold til bestillingen, så har du mulighed for at returnere den defekte vare, og vi vil så tilbagebetale købsprisen og alle leverings-omkostninger.

30 DAGES FORTRYDELSESRET

Når du handler på nettet og hos www.unmade.dk har du 30 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet samt yderligere 7 dage til at sende varen retur fra det tidspunkt hvor du meddeler din fortrydelse. Du kan vælge at benytte den vedlagte returseddel, du skal blot være opmærksom på, at fragten ikke er betalt. Den bliver fratrukket det beløb, vi krediterer.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har købt varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag. Meddelelsen skal gives ved mail unmade@unmade.dk

RETURNERING

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:

Islevdalvej 96

2610 Rødovre

Danmark

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace-nummer. Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 30 dage efter, du har fortrudt. Fortrydelse kan ikke udføres ved at nægte modtagelse eller undlade at hente varen.

DOKUMENTATION FOR DIT KØB SAMT RETURFORMULAR

Du skal vedlægge returskema samt en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Derudover vil det lette ekspeditionen, såfremt du vedlægger en udfyldt returformular.

TILBAGEBETALING

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.

BEMÆRK

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist i forbindelse med fortrydelsen. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

• du reelt har taget varen i brug,

• den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,

• du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som de fungerer på

• du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

• du bryder forseglingen på varer som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

REKLAMATION

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skade-forvoldende adfærd.

DU SKAL KONTAKTE OS INDENFOR ”RIMELIG TID”

Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig. Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til unmade@unmade.dk

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Varen skal sendes til:

Unmade Copenhagen

Islevdalvej 96

2610 Rødovre

Danmark

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

VED BERETTIGET REKLAMATION SENDER VI EN RETURLABEL MED FRI TILBAGELEVERING

Er reklamationen berettiget, sender vi dig en returlabel, så du uden udgifter kan tilbagesende varen. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse. Husk, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse på unmade@unmade.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her; http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret 30. april 2018.

FORSENDELSE & LEVERING 

 

Ordrer afgivet inden kl. 12.00 fra mandag til fredag vil vi gøre alt for bliver afsendt samme dag. Vi leverer med GLS. 

Levering sker mandag til fredag på den adresse, du opgav, da du afgav ordren. Vi leverer til privat- eller virksomhedsadresser og postbokse, alt efter dit ønske.

Bemærk, at du er ansvarlig for de produkter, du har bestilt, efter at leveringen er gennemført. Hvis pakken ser ud til at være beskadiget, beder vi dig nægte modtagelse af den.

Du er ansvarlig for at undersøge dine varer for eventuelle defekter og for at underrette os herom. Er der fejl, mangler eller en defekt vare skal du kontakte unmade@unmade.dk.
Vi vil i sådanne tilfælde naturligvis tilbagebetale købsprisen og alle leveringsomkostninger.

 

KVITTERING FOR MODTAGELSE AF BESTILLING OG ORDREBEKRÆFTELSE
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os.


SEPARATE LEVERINGER
Består din bestilling af flere varer, forbeholder vi os retten til at foretage separate leveringer. Separate leveringer kan være nødvendige, hvis visse varer er forsinkede eller ikke er på lager på bestillingstidspunktet. Du vil blive informeret om, at din bestilling er undergivet separate leveringer. Du vil ikke blive opkrævet ekstra leveringsomkostninger ved separate leveringer.

RETUR & OMBYTNING 
 

OMBYTNING

Du er ansvarlig for at undersøge dine varer for eventuelle defekter og for at underrette os herom. Skulle det ske, at en eller flere varer er defekte, der mangler en vare i din levering, eller der er forkerte varer i forhold til bestillingen, så har du mulighed for at returnere den defekte vare/overskydende vare, og vi vil så tilbagebetale købsprisen og alle leveringsomkostninger.
 

30 DAGES FORTRYDELSESRET

Når du handler på www.unmade.dk har du 30 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet samt yderligere 7 dage til at sende varen retur fra det tidspunkt, hvor du meddeler din fortrydelse. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har købt varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

RETURNERING
Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:

Unmade Copenhagen
Islevdalvej 96

2610 Rødovre 

Denmark

Du kan vælge at benytte den vedlagte returseddel, hvor du nemt kan sende varen retur. Fragten er dog ikke betalt - den fratrækkes det beløb, som du skal have krediteret. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Ved tilbagelevering bør du derfor sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket og gemme postkvittering samt evt. track and trace-nummer, så du kan dokumentere, at varen er sendt tilbage. Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder. 
Fortrydelse kan ikke udføres ved at nægte modtagelse eller undlade at hente varen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. 

 

TILBAGEBETALING
Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Har du benyttet vedlagte returseddel fratrækkes returfragten. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Vi forbeholder os retten til at fratrække ekstraomkostninger for fremsendelse af varen, ved en eventuel retur, hvis du ved købet selv har valgt en dyrere forsendelsesform end tilbudt, eller hvis du kun returnerer dele af ordren.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.
 

BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb helt eller delvist, hvis varens værdi er forringet af:
• at du har brugt varen
• at den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
• at du ikke har fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm. eller du bryder forseglingen på varer som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. 

 

REKLAMATION

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du kan få en vare ombyttet eller få pengene tilbage. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.


Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til Unmade@unmade.dk eller telefonisk på +45 44 84 06 66. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Når du returnerer varen, bedes du samtidig oplyse, hvad problemet er ved at udfylde den returseddel, vi sender dig. Det letter vores sagsbehandling og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine fragtomkostninger for returforsendelsen.

Varen skal sendes til:

Unmade Copenhagen 
Islevdalvej 96

2610 Rødovre 

Danmark

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er på retursedlen. Det letter vores sagsbehandling og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.